Všeobecné obchodní podmínky
obchodní společnost BOSUT s.r.o.
se sídlem: Kojetínská 4725/1c, Prostějov, 796 01
identifikační číslo: 09667458
e-mail: info@bosut.cz.
zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Brně C120150
Všeobecné obchodní podmínky pro prodej a pronájem zboží prostřednictvím on-line obchodu umístěného na internetové adrese www.bosut.cz.
ČÁST I.
OBECNÁ USTANOVENÍ
1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1.1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) obchodní společnosti BOSUT s.r.o., se sídlem Kojetínská 4725/1C, identifikační číslo: 09667458, zapsané v obchodním rejstříku vedeném u Krajského soudu v Brně, C120150 (dále jen „společnost“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě:
a) kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané mezi prodávajícím a jinou fyzickou osobou (dále jen „zákazník“) prostřednictvím internetového obchodu společnosti. Internetový obchod je prodávajícím provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese www.bosut.cz (dále jen „webová stránka“), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní obchodu“),
b) nájemní smlouvy (dále jen „nájemní smlouva“) uzavírané mezi pronajímatelem a jinou fyzickou osobou (dále jen „nájemcem“) prostřednictvím internetového obchodu pronajímatele. Internetový obchod je pronajímatelem provozován na webové stránce umístěné na internetové adrese www.bosut.cz (dále jen „webová stránka“), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní obchodu“).
Zákazník a nájemce dále v těchto obchodních podmínkách společně označován také jako „zákazník“, prodávající a pronajímatel společně v této smlouvě označován jako „společnost“, kupní smlouva a nájemní smlouva je v těchto obchodních podmínkách společně označována jako „smlouva“.
1.2. Zákazník se s ohledem na ustanovení právní úpravy odlišuje na zákazníka – spotřebitele a zákazníka – podnikatele. Spotřebitelem se dle zákona rozumí každý člověk, který mimo rámce své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem (v daném případě se společností) nebo s ním jinak jedná. Podnikatelem se rozumí osoba, která uzavírá smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném výkonu svého povolání, příp. osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele. Na zákazníka – podnikatele se nevztahují ujednání obchodních podmínek, která upravují práva a povinnosti zákazníka – spotřebitele. Společnost umožnila zákazníkovi, aby se s těmito všeobecnými obchodními podmínkami seznámil v celém rozsahu dříve, než byla učiněna objednávka zboží.
1.3. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat ve smlouvě. Odchylná ujednání v smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
1.4. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí smlouvy. Smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce.
1.5. Znění obchodních podmínek může společnost měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
2. UŽIVATELSKÝ ÚČET
2.1. Na základě registrace zákazníka provedené na webové stránce může zákazník přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může zákazník provádět objednávání zboží (dále jen „uživatelský účet“). V případě, že to webové rozhraní obchodu umožňuje, může zákazník provádět objednávání zboží též bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu.
2.2. Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je zákazník povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je zákazník při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené zákazníkem v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou společností považovány za správné.
2.3. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Zákazník je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu.
2.4. Zákazník není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.
2.5. Společnost může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy zákazník svůj uživatelský účet déle než 12 měsíců nevyužívá, či v případě, kdy zákazník poruší své povinnosti ze smlouvy (včetně obchodních podmínek).
2.6. Zákazník bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení společnosti, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
3. UZAVŘENÍ SMLOUVY
3.1. Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a společnost není povinna uzavřít smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
3.2. Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží, a to včetně uvedení cen jednotlivého zboží/cen pronájmu jednotlivého zboží a nákladů za navrácení zboží, jestliže toto zboží ze své podstaty nemůže být navráceno obvyklou poštovní cestou. Ceny zboží jsou uvedeny bez a včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků s výhradou dále uvedeného. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost společnosti uzavřít smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
3.3. Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením, dodáním a úhradou zboží. Informace o nákladech spojených s balením, dodáním a úhradou zboží uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky. Náklady spojení s balením a dodáním do zemí mimo Českou republiku budou stanoveny individuálně.
3.4. Pro objednání zboží vyplní zákazník objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
3.4.1. objednávaném zboží/objednávaném zboží k pronájmu (objednávané zboží „vloží“ zákazník do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu),
3.4.2. způsobu úhrady kupní ceny zboží/ceny za pronájem, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží a
3.4.3. informace o nákladech spojených s dodáním zboží (dále společně jen jako „objednávka“).
3.5. Před zasláním objednávky společnosti je zákazníkovi umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky zákazník vložil, a to i s ohledem na možnost zákazníka zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle zákazník společnosti kliknutím na tlačítko „Potvrdit objednávku“. Údaje uvedené v objednávce jsou společnosti považovány za správné. Společnost neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení zákazníkovi potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty zákazníka uvedenou v uživatelském účtu či v objednávce (dále jen „elektronická adresa zákazníka“).
3.6. Společnost je vždy oprávněna v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny či ceny za pronájem, předpokládané náklady na dopravu) požádat zákazníka o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
3.7. Smluvní vztah mezi společností a zákazníkem vzniká až okamžikem doručení přijetí objednávky (akceptací), jež je společností zasláno zákazníkovi elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty zákazníka.
3.8. Zákazník souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání smlouvy. Náklady vzniklé zákazníkovi při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí zákazník sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.
3.9. Společnost si vyhrazuje právo zrušit objednávku nebo její část před přijetím objednávky (před uzavřením smlouvy) v těchto případech:
zboží se již nevyrábí nebo nedodává
výrazným způsobem se změnila cena dodávaného zboží
zjevně došlo k systémové chybě ve stanovení prodejní ceny, či ceny za pronájem a to výraznou odchylkou od prodejní ceny běžné
V případě, že tato situace nastane, společnost bude neprodleně kontaktovat zákazníka za účelem dohody o dalším postupu. V případě, že zákazník zaplatil již část nebo celou částku kupní ceny, bude mu tato částka převedena zpět na jeho účet či jiným sjednaným způsobem vrácena, k uzavření smlouvy nedojde.
4. CENA ZBOŽÍ, CENA ZA PRONÁJEM A PLATEBNÍ PODMÍNKY
4.1. Cenu zboží, cena za pronájem (dále společně také jen jako „cena“) a případné náklady spojené s dodáním zboží dle smlouvy může zákazník uhradit společnosti následujícími způsoby:
* v hotovosti v provozovnách společnosti na adrese:
Kojetínská 4725/1c, Prostějov, 79601
Průmyslová 2004, Čelákovice – Praha Východ, 250 88
* v hotovosti na dobírku v místě určeném zákazníkem v objednávce;
* bezhotovostně převodem na účet společnosti č. 295903169/0300, vedený u společnosti Československá obchodní banka, a.s. (dále jen „účet
4.2. Společně s cenou je zákazník povinen zaplatit společnosti také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
4.3. Společnost nepožaduje od zákazníka zálohu či jinou obdobnou platbu. Tímto není dotčeno ustanovení čl. 4.6 obchodních podmínek ohledně povinnosti uhradit cenu zboží či cenu za pronájem předem.
4.4. V případě platby v hotovosti či v případě platby na dobírku je cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je cena splatná do 7 dnů od uzavření smlouvy.
4.5. V případě bezhotovostní platby je zákazník povinen uhrazovat cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby. V případě bezhotovostní platby je závazek zákazníka uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet společnosti .
4.6. Společnost je oprávněn, zejména v případě, že ze strany zákazníka nedojde k dodatečnému potvrzení objednávky (čl. 3.6), požadovat uhrazení celé ceny ještě před odesláním zboží zákazníkovi. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.
4.7. Případné slevy z ceny zboží poskytnuté společnosti zákazníkovi nelze vzájemně kombinovat.
4.8. Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví společnost ohledně plateb prováděných na základě smlouvy zákazníkovi daňový doklad – fakturu. Společnost je plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu vystaví společnost zákazníkovi po uhrazení ceny zboží a zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu zákazníka.
4.9. Při nedodržení splatnosti faktury je společnost oprávněna účtovat zákazníkovi paušální částku 200,- Kč za každou zaslanou upomínku k úhradě platby. Úhradou této částky není dotčena povinnost zákazníka uhradit společnosti úroky z prodlení, ev. další sjednané sankce (smluvní pokuty apod.).
5. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
5.1. Zákazník, který je spotřebitelem, má právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů. Lhůta podle věty první běží ode dne uzavření smlouvy a jde-li o
• smlouvu, ode dne převzetí zboží,
• smlouvu, jejímž předmětem je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, ode dne převzetí poslední dodávky zboží, nebo
• smlouvu, jejímž předmětem je pravidelná opakovaná dodávka zboží, ode dne převzetí první dodávky zboží.
5.2. Zboží dodané na míru dle požadavku zákazníka nelze vrátit v zákonné 14 denní lhůtě. Tím však není omezen nárok na reklamaci.
5.3. Lhůta dle tohoto odstavce se považuje za zachovanou, pokud zákazník, spotřebitel, v jejím průběhu odešle společnosti oznámení, že od smlouvy odstupuje, a to písemně na adresu provozovny. Odstoupení je účinné ke dni doručení písemného odstoupení společnosti. Nevyplyne-li jinak, je písemné odstoupení doručené třetím dnem od odeslání zásilky poštou.
5.4. Zákazník, spotřebitel, může odstoupit i zasláním e-mailu společnosti uvedeném v záhlaví smlouvy s následujícím textem: Chci jednostranně odstoupit od smlouvy číslo (uveďte číslo smlouvy) ze dne (uveďte datum uzavření smlouvy) a požaduji vrácení uhrazené částky za zboží na adresu (pokud zákazník požaduje vrácení peněz na účet, uvede číslo bankovního spojení). Dále zákazník uvede datum, své jméno a příjmení a adresu. Zákazník může při odstoupení od smlouvy použít vzorový formulář (příloha těchto obchodních podmínek).
5.5. V případě odstoupení je zákazník povinen zaslat nebo předat společnosti bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 14 dní ode dne odstoupení, zboží, které od společnosti obdržel. Zákazník ponese náklady spojené s vrácením zboží. Společnost může po zákazníkovi požadovat pouze úhradu nákladů stanovených v NOZ.
5.6. Odstoupí-li zákazník od kupní smlouvy, vrátí mu společnost bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od kupní smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě kupní smlouvy přijala, stejným způsobem. Společnost vrátí zákazníkovi přijaté peněžní prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím zákazník souhlasil a pokud mu tím nevzniknou další náklady. Jestliže zákazník zvolil jiný, než společnosti na výběr daný způsob dodání zboží, vrátí společnost zákazníkovi náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží. Společnost však není povinna vrátit přijaté peněžní prostředky zákazníkovi dříve, než mu zákazník zboží předá nebo prokáže, že zboží společnosti odeslal.
5.7. Odstoupí-li zákazník od smlouvy o nájmu, platí toto odstoupení ode dne, kdy bylo učiněno, nikoliv od počátku. Společnost zákazníkovi vrátí bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy o nájmu, cenu, která odpovídá nevyužité ceně z nájem, kterou od něho na základě smlouvy o nájmu přijala, a to stejným způsobem. Společnost vrátí zákazníkovi přijaté peněžní prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím zákazník souhlasil a pokud mu tím nevzniknou další náklady. Společnost však není povinna vrátit přijaté peněžní prostředky dle tohoto odstavce zákazníkovi dříve, než mu zákazník zboží předá nebo prokáže, že zboží společnosti odeslal.
5.8. Zákazník odpovídá společnosti pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Pokud tedy bude vrácené zboží v rozporu s předchozí větou poškozeno, opotřebeno či částečně spotřebováno, vzniká společnosti vůči zákazníkovi nárok na náhradu škody jemu tím vzniklé. Nárok na úhradu vzniklé škody je společnost oprávněn jednostranně započíst proti nároku zákazníka na vrácení ceny, tudíž pak zákazníkovi vrací jen takto sníženou cenu .
5.9. Zákazník - spotřebitel bere na vědomí, že z důvodů uvedených v ust. § 1837 NOZ nelze odstoupit od smlouvy:
• poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy
• dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli podnikatele a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,
• dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu,
• dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím,
• opravě nebo údržbě provedené v místě určeném spotřebitelem na jeho žádost; to však neplatí v případě následného provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiných než vyžádaných náhradních dílů,
• dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit,
• dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy.
5.10. V případech, kdy má zákazník v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od smlouvy odstoupit, je společnost také oprávněn kdykoliv od smlouvy odstoupit, a to až do doby převzetí zboží zákazníkem. V takovém případě vrátí společnost zákazníkovi cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený zákazníkem.
5.11. Je-li společně se zbožím poskytnut zákazníkovi dárek, je darovací smlouva mezi společností a zákazníkem uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od smlouvy zákazníkem, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a zákazník je povinen spolu se zbožím společnosti vrátit i poskytnutý dárek.
6. PŘEPRAVA A DODÁNÍ ZBOŽÍ
6.1. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku zákazníka, nese zákazník riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
6.2. Je-li společnost podle smlouvy povinen dodat zboží na místo určené zákazníkem v objednávce, je zákazník povinen převzít zboží při dodání.
6.3. V případě, že je z důvodů na straně zákazníka nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je zákazník povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
6.4. Při převzetí zboží od přepravce je zákazník povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí zákazník zásilku od přepravce převzít.
6.5. Další práva a povinnosti stran při přepravě zboží mohou upravit zvláštní dodací podmínky společnosti, jsou-li společnosti vydány.
6.6. U některých obzvláště neskladných, těžkých nebo jinak špatně přepravitelných výrobků může být cena přepravy zvýšena. Cena za dopravu se zobrazuje při výběru způsoby dopravy, nebo je stanovena společnosti v případě individuálně zvolené dopravy. Takto stanovenou cenu za dopravu zákazník před odesláním odsouhlasí a uhradí dle podmínek uvedených výše. Při převzetí zboží od přepravce je zákazník povinen zkontrolovat počet balíků, neporušenost obalů a v případě jakýchkoli závad tyto neprodleně sdělit dopravci. V případě porušení obalu, které by mohlo nasvědčovat neoprávněnému vniknutí do zásilky, nemusí zákazník balík od přepravce převzít. Podpisem dodacího listu zákazník potvrzuje, že zásilka splňovala podmínky a náležitosti a na případnou pozdější reklamaci ohledně porušení zásilky či jejího obalu nebude společnosti brán zřetel.
6.7. Za škody vzniklé při přepravě nenese společnost odpovědnost.
7. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
7.1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2208, § 2210,§ 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku).
7.2. Společnost odpovídá zákazníkovi, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména společnost odpovídá zákazníkovi, že v době, kdy zákazník zboží převzal:
7.2.1. má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které společnost nebo výrobce popsal nebo které zákazník očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
7.2.2. se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití společnost uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
7.2.3. zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
7.2.4. je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
7.2.5. zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
7.3. Ustanovení uvedená v čl. 7.2 obchodních podmínek se nepoužijí u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí zákazníkem, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.
7.4. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Zákazník je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí.
7.5. Práva z vadného plnění uplatňuje zákazník u společnosti na adrese jeho provozovny, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží, případně i v sídle nebo místě podnikání.
7.6. Práva z vadného plnění zákazníkovi nenáleží, pokud zákazník před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud zákazník vadu sám způsobil.
7.7. Zákazník je oprávněn uplatnit právo z vady v záruční lhůtě, která je uvedena u jednotlivého druhu zboží/v délce 120 měsíců od převzetí objednaného zboží v případě koupě, do 5 dnů od převzetí zboží v případě pronájmu, nespecifikuje-li ji společnost u konkrétního zboží záruku jinou.
7.8. Zjistí-li zákazník vady zboží, musí tyto skutečnosti sdělit společnosti písemně (dopis, e-mail, fax) nebo osobně, a to bez zbytečného odkladu po zjištění vad. Nejlépe tak, že písemnou reklamaci přiloží zákazník spolu s kopií dokladu o koupi zboží/dodacím listem a se zbožím a to vše zašle na adresu provozovny společnosti běžným balíkem nebo výše uvedené listiny a zboží doručí osobně společnosti na adresu provozovny.
7.9. Společnost vydá zákazníkovi písemné potvrzení (i e-mailem) o tom, že byla reklamace zákazníkem uplatněna, co je jejím obsahem a jaký způsob vyřízení reklamace zákazník požaduje. Společnost nepřebírá balíky na dobírku. Po vyřízení reklamace společnost písemně zákazníkovi sdělí způsob vyřízení reklamace, době trvání reklamace, informace o provedení opravy, případně odůvodnění zamítnutí reklamace.
7.10. Ustanovení dle tohoto článku se nepoužijí u zboží prodávaného/pronajímané za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží za vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí zákazníkem, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.
7.11. Další práva a povinnosti stran související s odpovědností společnosti za vady může upravit reklamační řád společnosti.
8. ZVLÁŠTNÍ USTANOVENÍ KE KUPNÍ SMLOUVĚ
8.1. Zákazník nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží
8.2. Společnost není ve vztahu ke zákazníkovi vázána žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
8.3. Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje společnost prostřednictvím elektronické adresy info@bosut.cz. Informaci o vyřízení stížnosti zákazníka zašle společnost na elektronickou adresu zákazníka.
8.4. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi společností a zákazníkem z smlouvy.
8.5. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
8.6. Společnost je oprávněna k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
8.7. Zákazník tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
9. ZVLÁŠTNÍ USTANOVENÍ KE SMLOUVĚ O NÁJMU
9.1. Společnost se zavazuje přenechat zákazník zboží k dočasnému užívání po dobu trvání nájmu.
9.2. Společnost má právo po předchozí žádosti, aby mu zákazník umožnil přístup ke zboží za účelem kontroly jeho řádného užívání.
9.3. Společnost má právo na úhradu nájemného zákazníkem v souladu s podmínkami smlouvy o nájmu.
9.4. Smluvní strany se domluvily, že při každém jednotlivém předání zboží zákazníkovi sepíší dodací list, do kterého se při každém jednotlivém převzetí zboží od zákazníka zapíše stav zboží při předání a převzetí, jakož i soupis vad a škod vzniklých na zboží.
9.5. Zákazník odpovídá za škodu na zboží po celou dobu pronájmu, tj. od převzetí zboží až do jeho řádného vrácení společnosti.
9.6. Nájemné je mezi stranami této smlouvy stanoveno jako smluvní, a příslušná výše nájemného pro konkrétní pronájem zboží je vždy uvedena v nájemní smlouvě.
9.7. Po celou dobu trvání konkrétního nájmu zůstává zboží ve vlastnictví společnosti, kdy zákazník není oprávněn zboží prodat, pronajmout, ani jinak zcizit či zatížit právy třetích osob.
10. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
10.1. Ochrana osobních údajů zákazníka, který je fyzickou osobou, je poskytována zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.
10.2. Zákazník souhlasí se zpracováním těchto svých osobních údajů: jméno a příjmení, adresu pro fakturaci a dodání zboží, identifikační číslo, daňové identifikační číslo, adresa elektronické pošty, telefonní číslo (dále společně vše jen jako „osobní údaje“).
10.3. Společnost prohlašuje, že osobní údaje zákazníka jakožto subjektu údajů jsou zpracovávány pouze za účelem plnění smlouvy či smluvních ujednání mezi společnosti a zákazníkem a dále pro účely plnění zákonných povinností. Mimo případů zpracování osobních údajů dle předchozí věty společnost může zpracovávat osobní údaje zákazníka pouze na základě jeho výslovného dobrovolného, svobodného, konkrétního, informovaného a jednoznačného souhlasu za účelem uvedeným v souhlasu zákazníka, který je zákazník oprávněn kdykoliv odvolat. S udělením či neudělením souhlasu se zpracováním osobních údajů zákazníka není podmíněno uzavření smlouvy mezi společností a zákazníkem.
10.4. Pro účely uzavření a splnění smlouvy a pro splnění své právní povinnosti získává Společnost od fyzické osoby, která je účastníkem této smlouvy, osobní údaje ke zpracování. Osobními údaji se rozumí jakékoliv informace týkající se identifikované nebo identifikovatelné fyzické osoby.
10.5. Společnost zpracovává následující osobní údaje zákazníka, kterými jsou jméno, příjmení, místo trvalého pobytu, telefonní číslo, emailová adresa a adresa místa, kde má společnost splnit smlouvu, je-li odlišná od místa trvalého pobytu zákazníka.
10.6. Osobní údaje zpracovává společnost pro stanovené účely v souladu se zásadami zpracování jak tyto vyplývají z právních předpisů o ochraně osobních údajů, zejména zásadami transparentnosti vůči zákazníkovi jako subjektu osobních údajů a odpovědnosti společnosti jako správce osobních údajů zákazníka.
10.7.Společnost nikdy neshromažďuje ani nezpracovává citlivé údaje zákazníka jako jsou osobní údaje o národnostním, rasovém nebo etnickém původu, politických postojích, členství v odborových organizacích, náboženském a filozofickém přesvědčení, trestné činnosti, zdravotním stavu a sexuálním životě.
10.8. Při své činnosti společnost neposkytuje osobní údaje zákazníka jiným osobám, s výjimkou osob, které pro společnost tyto údaje na základě smlouvy a pro účely splnění smlouvy uzavřené se zákazníkem nebo pro splnění zákonné povinnosti společnosti zpracovávají, jako jsou účetní, daňoví poradci, advokáti, osoby, které plní smlouvu nebo její část jménem společnosti, poskytovatelé serverové, webové nebo jiné informačně technologické služby. Společnost neposkytuje osobní údaje zákazníka osobám ze zemí mimo EU a EHP.
10.9. Osobní údaje zákazníka, ať již jsou uchovávány v elektronické nebo listinné podobě, jsou uchovávány v uzamknutých prostorech s omezeným přístupem a jsou dále chráněny i prostřednictvím vhodných technických opatření. Přístup a právo ke zpracování osobních údajů zákazníka mají pouze osoby určené společností a řádně poučené, a odpovědné za zpracovávání osobních údajů.
10.10. Společnost bude zpracovávat osobní údaje zákazníka po dobu nezbytně nutnou k splnění smlouvy a k uplatnění nároků z ní vyplývajících, nejdéle však po dobu 10 let od splnění smlouvy, pokud společnosti z právních předpisů nevyplývá povinnost osobní údaje zákazníka zpracovávat po dobu delší. Pokud nebude společnosti ke zpracování osobních údajů zákazníka již svědčit žádný zákonný důvod, společnost zlikviduje osobní údaje zákazníka.
10.11. Zákazník má právo přístupu ke svým osobním údajům, které zpracovává společnost, zejména na informace o účelu zpracování, totožnosti správce, o jeho oprávněných zájmech, o příjemcích jeho osobních údajů, právo od společnosti tyto údaje získat, právo na jejich přenositelnost, právo vznést námitku proti jejich zpracování, právo na jejich opravu, resp. doplnění a právo na jejich omezení nebo výmaz, pokud osobní údaje již nejsou potřebné pro účely, pro které byly shromážděny nebo jinak zpracovány, a neexistuje žádný další právní důvod pro jejich zpracování. Veškerá tato svá práva může zákazník uplatnit písemnou formou doporučeným dopisem, zaslaným na adresu sídla společnosti, nebo i elektronicky na e-mailovou adresu společnosti.
10.12. Pro účely jednání o uzavření smlouvy, pro splnění smlouvy a pro splnění právní povinnosti společnosti je tato oprávněna osobní údaje zákazníka zpracovávat v nezbytném rozsahu bez souhlasu zákazníka. K jinému účelu zpracování osobních údajů zákazníka může zákazník udělit výslovný souhlas, který má právo kdykoliv odvolat.
11. ZASÍLÁNÍ OBCHODNÍCH SDĚLENÍ A UKLÁDÁNÍ COOKIES
11.1. Zákazník souhlasí se zasíláním informací souvisejících se zbožím, službami nebo podnikem společnosti na elektronickou adresu zákazníka a dále souhlasí se zasíláním obchodních sdělení společnosti na elektronickou adresu zákazníka. Nabídkové e-maily budou společností zasílány maximálně dvakrát do měsíce. Službu zasílání novinek e-mailem může zákazník kdykoliv zrušit na e-mailové adrese: info@bosut.cz nebo na uvedené kontaktní adrese
11.2. Zákazník souhlasí s ukládáním tzv. cookies na jeho počítač. V případě, že je nákup na webové stránce možné provést a závazky společnosti ze smlouvy plnit, aniž by docházelo k ukládání tzv. cookies na počítač zákazníka, může zákazník souhlas podle předchozí věty kdykoliv odvolat.
12. DORUČOVÁNÍ
12.1. Oznámení týkající se vztahů společnosti a zákazníka, zejména týkající odstoupení od smlouvy, musí být doručena poštou formou doporučeného dopisu, není-li v smlouvě stanoveno jinak. Oznámení se doručují na příslušnou kontaktní adresu druhé strany a považují se za doručené a účinné okamžikem jejich dodání prostřednictvím pošty, s výjimkou oznámení o odstoupení od smlouvy učiněného zákazníkem, kdy je odstoupení účinné, pokud je oznámení zákazníkem ve lhůtě pro odstoupení odesláno.
12.2. Za doručené se považuje i oznámení, jehož převzetí bylo adresátem odmítnuto, které nebylo vyzvednuto v úložní době, nebo které se vrátilo jako nedoručitelné.
12.3. Smluvní strany můžou běžnou korespondenci vzájemně doručovat prostřednictvím elektronické pošty, a to na adresu elektronické pošty uvedenou v uživatelském účtu zákazníka či uvedenou zákazníkem v objednávce, resp. na adresu uvedenou na webové stránce společnosti.
13. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
13.1. Pokud vztah založený smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
13.2. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení. Změny a doplňky smlouvy či obchodních podmínek vyžadují písemnou formu.
13.3. Smlouva včetně obchodních podmínek je archivována společností v elektronické podobě a není přístupná.
13.4. Přílohu obchodních podmínek tvoří vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy.
13.5. Kontaktní údaje společnosti: adresa pro doručování Kojetínská 4725/1c, 796 01, Prostějov, adresa elektronické pošty info@bosut.cz, telefon +420 777 338 700.
V Prostějově dne 1.10.2024